Kilometers maken om te leren lezen, hoe doe je dat?

Prof.dr. Harold Bekkering en Jorna Serrarens 

Inhoud lezing:
In een mythische wereld ontdekken kinderen de schoonheid van het leren lezen. Aan de hand van vijf modules en met een grote nadruk op het belang van een individueel leertraject en een goede begeleiding tijdens het leren lezen, leren kinderen in deze game spelenderwijs lezen. Wij laten uitgebreid de leesomgeving zien en we bespreken de wetenschappelijke ideeën achter onze leesgame. 

Over de spreker:
Harold Bekkering (1965) studeerde Psychologie aan de Radboud Universiteit en promoveerde in 1995 aan de Universiteit van Maastricht. Na onderzoeksbanen in St. Louis en München werd hij in 2000 hoofddocent in Groningen en vervolgens in 2002 professor in de Psychologie aan de Radboud Universiteit. Hij is een van de oprichters van het huidige Donders Instituut (2007) en bestuurslid sindsdien. Zijn hoofdonderwerp is menselijk leren en hij probeert met zijn onderzoeksgroep te ontrafelen hoe (sociaal) leren in de hersenen tot stand komt. In 2016 werd Bekkering benoemd tot lid van de Koninklijke Nederlandse Academie voor Wetenschappen en in 2017 werd hij geridderd tot Leeuw in de Orde van de Nederlandse Leeuw. Bekkering is een veelgevraagd spreker over ontwikkelingen in het onderwijs en was betrokken bij discussies rondom de visie Onderwijs2032 in het parlement.

Deze lezing wordt gegeven in Ronde 5

Doelgroepen

Primair onderwijs
Behandelaars
Gemeenten

Bekkering, Harold  Serrarens, Jorna