Ouders betrekken bij dyslexie en werkdruk

Peter de Vries 

Inhoud lezing:
Dyslexie vraagt om betrokken ouders, vooral thuis. Maar hoe beïnvloed je ouderbetrokkenheid thuis? En investeren in ouderbetrokkenheid: dat is toch werkdruk verhogend?In deze interactieve lezing gaat het over efficiënt en effectief met ouders samenwerken, zodat het minder in plaats van meer tijd kost en toch veel effect heeft. Een praktisch verhaal met veel voorbeelden en tips. 

Over de spreker:
Peter de Vries volgde de pabo en de hogere kaderopleiding pedagogiek. Hij was bijna tien jaar leerkracht in het basis- en speciaal basisonderwijs. Daarna werkte hij als locatiemanager op een orthopedagogisch dagcentrum voor kinderen met een verstandelijke en een lichamelijke beperking. Sinds 2003 werkt De Vries als adviseur en trainer bij CPS. Daarnaast doet hij promotieonderzoek over ouderbetrokkenheid bij Prof. Dr. Cok Bakker aan de Universiteit Utrecht. De Vries, die ook zelf als ouder op school komt, heeft verschillende boeken over ouderbetrokkenheid op zijn naam staan, waaronder het Handboek Ouderbetrokkenheid 3.0.

Deze lezing wordt gegeven in Ronde 4

Doelgroepen

Primair onderwijs
Behandelaars

Vries, Peter de