Hoe ondersteun je de leesvloeiendheid bij leerlingen met leesproblemen?

Dr. Jurgen Tijms 

Inhoud lezing:
In tegenstelling tot de fase van het leren decoderen van tekst, is voor de volgende leesfase, het komen tot vloeiende leesvaardigheid, relatief weinig remediƫrende ondersteuning beschikbaar voor leerlingen met leesproblemen. Om dit te veranderen, is het Europees project "A is for App" gestart. Aan de hand van dit project worden de achtergronden en mogelijkheden van interventie gericht op leesvloeiendheid besproken.

Over de spreker:
Jurgen Tijms is directeur van het Rudolf Berlin Center, een universitair expertisecentrum voor leerproblemen aan de Universiteit van Amsterdam, en als onderzoeker verbonden aan het RID. Hij houdt zich bezig met wetenschappelijk onderzoek naar de interventie van leerproblemen en de vertaling van wetenschappelijke inzichten op dit vlak naar de onderwijs- en klinische praktijk.

Deze lezing wordt gegeven in Ronde 4 en Ronde 5

Doelgroep

Primair onderwijs
Gemeenten

Tijms Jurgen