Hoe gaan Vlaamse scholen om met meertaligheid?

Charlotte Mostaert en Hanne Swartenbroekx 

Inhoud lezing:
In Vlaanderen spreekt 1 op 5 van de kinderen in het basisonderwijs thuis geen Nederlands. Veel van deze kinderen ondervinden (taal)moeilijkheden op school. Hoe gaan scholen om met deze talige diversiteit en wat is hun attitude tegenover meertalige leerlingen? Via bevraging van 322 zorgco√∂rdinatoren verspreid over heel Vlaanderen geven we een antwoord op deze vraag. De resultaten leiden tot concrete tips voor het onderwijs.  

Over de sprekers:
Charlotte Mostaert is logopedist en werkt als docent en onderzoeker aan de opleiding Logopedie en Audiologie van Thomas More. Ze is coördinator van het postgraduaat Meertaligheid voor logopedisten in Antwerpen.
Hanne Swartenbroekx is logopedist en werkt in een zelfstandige praktijk. Ze rondde het postgraduaat Meertaligheid af in 2018.

Deze lezing wordt gegeven in Ronde 2

Charlotte Mostaert geeft nog een andere lezing in Ronde 3

Doelgroep

Primair onderwijs

Mostaert, Charlotte  Swartenbroekx, Hanne

Charlotte Mostaert (l) en
Hanne Swartenbroekx (r)