Impliciet leren bij kinderen met dyslexie

Prof.dr. Judith Rispens 

Inhoud lezing:
Uit onderzoek blijkt dat baby's zonder instructie (impliciet) regelmaat kunnen ontdekken in auditieve en visuele input. Deze vorm van impliciet statistisch leren wordt verondersteld bij te dragen aan het leren van gesproken en geschreven taal. In deze lezing wordt ingegaan op de relatie tussen impliciet leren en lezen en spellen en zal onderzoek naar impliciet leren bij kinderen met ontwikkelingsdyslexie worden besproken. 

Over de spreker:
Judith Rispens werkt als hoogleraar Nederlandse Taalkunde aan de UvA en is onder meer opgeleid tot logopedist. Zij geeft onderwijs en doet onderzoek naar taalontwikkelingsproblemen, waaronder die van kinderen met TOS en ontwikkelingsdyslexie. Haar huidige onderzoeksprgramma concentreert zich op impliciet leren bij kinderen met TOS en dyslexie en op voorspellen van het leren van Engels (gesproken en geschreven) op de basisschool.

Deze lezing wordt gegeven in Ronde1 en Ronde2

Doelgroepen

Primair onderwijs
Voortgezet onderwijs
Behandelaars

Rispens, Judith